Zał nr 3 – Wzór umowy GOKiS – wersja tekstowa

Znak: …………                                                                                                Załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego

 

(wzór)

Umowa…./…./….

Niniejsza umowa zostaje zawarta w wyniku rozstrzygnięcia zapytania ofertowego, zgodnie z zasadą konkurencyjności, o której mowa w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.

Umowa zawarta w Filipowie, w dniu ………………………….. r. pomiędzy:

Gminnym Ośrodkiem Kultury i Sportu w Filipowie,

ul. Garbaska 1, 16-424 Filipów, NIP 844-217-40-20

reprezentowanym przez:

Dyrektor – Barbarę Orchowską

zwaną w dalszej treści umowy Zamawiającym

a

…………………………………………………………………………

..…………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………

zwanym w dalszej części umowy Wykonawcą.

Projekt pn. „Doposażenie Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Filipowie” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 objętego osią priorytetową VIII. Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, działania 8.6 Inwestycje na rzecz rozwoju lokalnego.

§1

Przedmiot umowy

1.Przedmiotem umowy jest dostawa ………………………………… wraz z wyposażeniem niezbędnym do montażu i użytkowania do Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Filipowie, w ramach realizowanego projektu pn. „Doposażenie Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Filipowie”.

2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z parametrami technicznymi/specyfikacją urządzeń znajduje się w Zapytaniu ofertowym (ppkt 5, pkt. III).

3.Jeżeli w jakiejkolwiek części niniejszego zapytania lub załączników do niego wskazano znaki towarowe lub nazwy własne produktów, to należy przyjąć, że są one uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu jedynie wskazanie wymagań w zakresie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W każdym takim przypadku Zamawiający dopuszcza stosowanie produktów równoważnych, przez co należy rozumieć produkty o parametrach nie gorszych (niższych), zapewniające osiągnięcie efektu wymaganego do osiągnięcia celów projektu.

4.Przedmiot zamówienia określony został we wspólnym słowniku zamówień następującymi kodami i nazwami (CPV):

31527000-6 – Reflektory punktowe

31527260-6 – Systemy oświetleniowe

44321000-6 – Kabel

44210000-5 – Konstrukcje i części konstrukcji

32342400-6 – Sprzęt nagłaśniający

32342420-2 – Studyjne konsole mikserskie

32342300-5 – Mikrofony i zestawy głośnikowe

39522530-1 – Namioty

39142000-9 – Meble ogrodowe

§2

Termin Wykonania Zamówienia

1.Wykonawca dostarczy sprzęt określony w §1 w terminie 14 dni roboczych od dnia podpisania umowy.

2.Wykonawca zobowiązany jest do jednorazowej realizacji przedmiotu zamówienia w godz. 08:00-16:00 (od wtorku do soboty, poniedziałki są dniem wolnym od pracy).

3.Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym termin planowanej dostawy oraz uzyskać jego akceptację. Realizacja dostawy w terminie nieuzgodnionym z Zamawiającym, może spowodować odmowę jej przyjęcia.

4.Za termin zakończenia realizacji przedmiotu umowy uważa się datę podpisania protokołu odbioru końcowego potwierdzającego wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z ofertą Wykonawcy.

§3

Wynagrodzenie i warunki płatności

1.Zamawiający za prawidłową realizację przedmiotu umowy polegającej na dostawie ………………………………………….. wraz wyposażeniem niezbędnym do montażu i użytkowania o parametrach technicznych zgodnych z ofertą, zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie w wysokości:

netto …………………… zł (słownie: .…..………………………………… złotych …./100),

brutto…………………… zł (słownie: …………….…………………………….. złotych …./100).

2.Rozliczenie Zamawiającego z Wykonawcą nastąpi na podstawie faktury wystawianej po realizacji całości zamówienia. Wynagrodzenie będzie płatne przelewem w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT.

3.Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:

a) za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto za przedmiot umowy;

b) za opóźnienie w oddaniu przedmiotu umowy – w wysokości 0,1 % wynagrodzenia brutto za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia.

4.Zamawiającemu przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym, jeżeli szkoda przewyższy wysokość kar umownych.

5.Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie przez Zamawiającego kar umownych z przysługującego wykonawcy wynagrodzenia umownego.

§4

Obowiązki wykonawcy

1.Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć sprzęt wskazany w szczegółowym opisie zamówienia znajdującym się w zapytaniu ofertowym (ppkt 5, pkt III). Wraz ze sprzętem zostanie dostarczona dokumentacja dotycząca obsługi sprzętu, karty gwarancyjne i wszelkie akcesoria umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie dostarczonego sprzętu.

2.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia sprzętu spełniającego parametry określone w szczegółowym opisie zamówienia znajdującym się w zapytaniu ofertowym (ppkt 5, pkt III) oraz oświadcza, że sprzęt jest fabrycznie nowy i pochodzi z legalnego kanału sprzedaży producenta.

3.Wykonawca na własny koszt dostarczy sprzęt wskazany szczegółowym opisie zamówienia znajdującym się w zapytaniu ofertowym (ppkt 5, pkt III). Dostawa sprzętu odbędzie się odpowiednim transportem zapewniającym należyte zabezpieczenie przedmiotu dostawy przed uszkodzeniami.

4.Termin i godzina dostawy zostaną uzgodnione przez Wykonawcę, z co najmniej 5-dniowym wyprzedzeniem, z osobą uprawnioną do odbioru, z zachowaniem terminu wynikającego z §2 niniejszej umowy.

5.Odbiór przedmiotu zamówienia zostanie potwierdzony protokołem, sporządzonym i podpisanym przez Zamawiającego po uprzednim stwierdzeniu zgodności dostarczonego sprzętu z warunkami zamówienia.

§5

Gwarancja i rękojmia

1.Wykonawca udziela co najmniej 24-miesięcznej gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia, licząc od daty podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń, niezależnie od przysługującej Zamawiającemu rękojmi za wady.

2.Jeżeli podczas stwierdzania zgodności dostarczonego sprzętu z warunkami zamówienia, tj. jeszcze przed podpisaniem protokołu odbioru zostaną stwierdzone wady przedmiotu, jego braki lub niezgodność ze specyfikacją/danymi technicznymi, Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań mających na celu usunięcie wady przedmiotu lub jego wymianę na odpowiedni sprzęt w przeciągu 5 dni roboczych od dnia przekazania informacji przez Zamawiającego.

3.W przypadku ujawnienia się w okresie gwarancji wad i usterek dostarczonego przedmiotu zamówienia, Wykonawca, na podstawie zgłoszenia przesłanego przez Zamawiającego, bezpłatnie wymieni wadliwą partię na wolną od wad, w terminie 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Odbiór wadliwej partii nastąpi na koszt i ryzyko Wykonawcy.

4.Wykonawca zapewni możliwość zgłaszania wad lub usterek przedmiotu zamówienia na adres mailowy: ………………………………………………. lub pod nr tel: …………………………………….

§6

Kary Umowne

1.W razie odstąpienia przez Wykonawcę od realizacji umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiającemu przysługiwać będzie kara umowna w wysokości 10% wartości umowy brutto.

2.W przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiającemu będzie przysługiwać kara umowna w wysokości 10 % wartości umowy brutto.

3.W razie odstąpienia przez Zamawiającego od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawcy przysługiwać będzie kara umowna w wysokości 10% wartości umowy brutto.

4.W przypadku opóźnienia w dostarczeniu przedmiotu umowy przez Wykonawcę, Zamawiającemu będzie przysługiwać kara umowna w wysokości 0,1 % wynagrodzenia brutto za każdy dzień opóźnienia, licząc od umownego terminu realizacji umowy.

5.W przypadku zaistnienia sytuacji, w których konieczne będzie naliczenie kar umownych, Zamawiający oświadcza, że wystawi Wykonawcy notę zawierającą szczegółowe naliczenie w/w kar.

6.Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie przez Zamawiającego kar umownych z przysługującego wykonawcy wynagrodzenia umownego.

7.Zamawiającemu przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym, jeżeli szkoda przewyższy wysokość kar umownych.

§7

Zmiany w umowie

1.Nie stanowi zmiany w umowie udzielenie przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy zamówień na dodatkowe dostawy, polegających na częściowej wymianie dostarczonych produktów albo zwiększeniu bieżących dostaw, a zmiana Wykonawcy prowadziłaby do nabycia materiałów o innych właściwościach technicznych, co powodowałoby niekompatybilność techniczną lub nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i utrzymaniu tych produktów. Możliwość zastosowania tego postanowienia będzie każdorazowo oceniana przez Zamawiającego w świetle postanowień Wytycznych horyzontalnych.

2.Umowa może zostać zmieniona w sytuacji wystąpienia niemożliwych do przewidzenia okoliczności, przy czym „Pojęcie niemożliwych do przewidzenia okoliczności odnosi się do okoliczności, których nie można było przewidzieć pomimo odpowiednio starannego przygotowania pierwotnego postępowania o udzielenie zamówienia przez instytucję zamawiającą, z uwzględnieniem dostępnych jej środków, charakteru i cech tego konkretnego projektu, dobrych praktyk w danej dziedzinie oraz konieczności zagwarantowania odpowiedniej relacji pomiędzy zasobami wykorzystanymi na przygotowanie postępowania a jego przewidywalną wartością. Nie może to jednak mieć zastosowania w sytuacjach, w których modyfikacja powoduje zmianę charakteru całego zamówienia, na przykład przez zastąpienie zamawianych robót budowlanych, dostaw lub usług innym przedmiotem zamówienia lub przez całkowitą zmianę rodzaju zamówienia (…)”

3.Zachodzi konieczność zmiany terminu dostawy i/lub terminu realizacji umowy z powodu wystąpienia siły wyższej. Przez siłę wyższą Zamawiający będzie rozumiał nieprzewidywalną, wyjątkową sytuację lub takie zdarzenie będące poza kontrolą stron niniejszej Umowy, które uniemożliwiają którejkolwiek z nich wywiązanie się ze swoich obowiązków na podstawie niniejszej Umowy, i które nie były wynikiem błędu lub zaniedbania po ich stronie i których nie można było uniknąć przez postępowanie z odpowiednią i uzasadnioną należytą starannością.

4.Zachodzi konieczność zmiany terminu dostawy lub terminu realizacji umowy z powodu wystąpienia okoliczności, za które nie odpowiada Wykonawca. W przypadku wystąpienia tego typu sytuacji, termin dostawy i/lub termin realizacji umowy zostanie wydłużony o czas niezbędny do eliminacji przeszkody, za którą nie odpowiada Wykonawca.

5.Umowa może zostać zmieniona w sytuacji, gdy dojdzie do zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa. W takim przypadku, umowa zostanie zmieniona w ten sposób, by opowiadała obowiązującym regulacjom prawnym.

§8

Odstąpienie od umowy

1.W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach, po uprzednim pisemnym powiadomieniu Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.

2.Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy lub jej wypowiedzenia, jeżeli Wykonawca wykonuje umowę niezgodnie z jej warunkami, w szczególności nie dotrzymuje właściwej jakości przedmiotu zamówienia.

3.Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy lub jej wypowiedzenia, jeżeli Wykonawca nie podjął czynności związanych z realizacją przedmiotu umowy lub nie kontynuuje ich, pomimo wezwania zamawiającego złożonego na piśmie i wyznaczeniu Wykonawcy dodatkowego terminu do podjęcia lub kontynuacji czynności objętych niniejszą umową.

4.Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy lub jej wypowiedzenia, jeżeli Wykonawca, pomimo uprzednich pisemnych zastrzeżeń Zamawiającego nie wykonuje przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami umownymi lub w rażący sposób zaniedbuje zobowiązania umowne.

5.Odstąpienie od umowy lub jej wypowiedzenie winno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie.

6.Odstąpienie od umowy lub jej wypowiedzenie może nastąpić w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia zajścia zdarzenia uzasadniającego odstąpienie.

§9

Postanowienia końcowe

1.Wszelkie zmiany treści niniejszej umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.

2.Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w umowie, które będą mogły być dokonane z powodu zaistnienia okoliczności, niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy.

3.Spory wynikające z realizacji niniejszej umowy podlegają rozpoznaniu przez sąd właściwy miejscowo dla Zamawiającego.

4.Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

     

        Wykonawca:                                                                                                          Zamawiający:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *