Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019r., o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U.2019 poz. 1696, z późn. zm.) zwanej dalej UzD, Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Filipowie złożył raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Poniżej treść złożonego raportu oraz plik PDF.
MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Filipowie
Numer identyfikacyjny REGON
20002520600000
Stan w dniu 01.01.2021 r.
Termin przekazania: do 31.03.2021 r.
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu
gok@filipow.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz
gok@filipow.pl
Telefon kontaktowy
877371950
Data
2021-03-30
Miejscowość
Filipów
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo
WOJ. PODLASKIE
Powiat
Powiat suwalski
Gmina
Filipów (gmina wiejska)
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:
[ X ] 2) wojewody
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:
1
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ?
[ X ] NIE
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych?
[ X ] NIE
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?
[ X ] TAK
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego?
[ X ] TAK
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób?
[ X ] TAK
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
Przed budynkiem GOKiS w Filipowie wyznaczono jedno miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne zapewnia dostęp osobom niepełnosprawnym. Budynek nie jest wyposażony w windę, znajdują się w nim schody na piętro. Osoby na wózkach mają dostęp do pomieszczeń znajdujących się na parterze. Informacje udzielane są w gabinecie biurowym. Gabinet nie jest wyposażony w stanowiskową pętlę indukcyjną. Korytarze spełniają wymagania wymiarowe, nie ma zmian poziomów, a elementy wiszące nie utrudniają poruszania się. Wszystkie drzwi wewnętrzne nie mają progów. W budynku jest toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, posiadająca powierzchnię manewrową, wolną przestrzeń, wyposażona w umywalkę niskosyfonową oraz pochwyty. Dodatkowo GOKiS w Filipowie korzysta z sali widowiskowej znajdującej się w budynku UG Filipów. Osoby poruszające się na wózkach mają dostęp do sali po wcześniejszym zgłoszeniu. Szczegółowe informacje zawarte są w deklaracji dostępności na stronie gokis.filipow.pl.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
Liczba stron: 1
Liczba aplikacji: 0
Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
ID a11y-url gokis.filipow.pl
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2021-02-27
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności
Liczba stron: 0
Liczba aplikacji: 0
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
Strona jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności, z powodu poniższych niezgodności: brak testu alternatywnego grafik, brak informacji o celu odnośników, brak wersji tekstowej plików pdf opublikowanych przed czerwcem 2020 r. Filmy opublikowane na stronie przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej nie posiadają transkrypcji tekstowej, audiodeskrypcji oraz tłumaczenia na język migowy. Strona wykorzystuje technologię CSS, java script oraz język programowania PHP. Stronę można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych. Do dn.1.01.2021r. strona nie była wyposażona w mechanizm ułatwiający przeglądanie treści umożliwiający: zmianę wielkości czcionki, zmianę kontrastu, podświetlenie linków, dostosowanie wielkości kursora itp. Mechanizm ten został zainstalowany na stronie w marcu 2021r. Wszystkie grafiki opublikowane po czerwcu 2020r. posiadają tekst alternatywny, a odnośniki do grafik i dokumentów posiadają informację o wielkości i rodzaju pliku. Więcej informacji w deklaracji dostępności.
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK
b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] NIE
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych [ X ] NIE
e. Przesyłanie faksów [ X ] NIE
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] NIE
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?
[ X ] NIE
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:
1
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo?
[ X ] TAK
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
[ X ] NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?
[ X ] NIE
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?
[ X ] NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?
[ X ] NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu?
[ X ] NIE
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?
[ X ] NIE
Treść raportu o stanie zapewnienia dostępności dostępna jest także w formie plików PDF:
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego stan na dzień 1.01.2021 r.