REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Filipowie
- Postanowienia Ogólne
- Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Filipowie zwany dalej GOKiS jest samorządową instytucją kultury
- Siedzibą Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu jest Filipów
- Terenem działania GOKiS jest teren gminy Filipów
- Zadania Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu uregulowane są postanowieniami Statusu.
- Struktura Organizacyjna GOKiS
- Na czele GOKiS stoi Dyrektor, który kieruje całokształtem działalności zgodnie z
przepisami prawa , podejmuje decyzje samodzielnie i ponosi za nie odpowiedzialność.
- Odpowiedzialność w razie nieobecności Dyrektora zastępuje upoważniony przez niego
pracownik
- Dyrektor reprezentuje GOKiS na zewnątrz i jest odpowiedzialny za wykonywanie zadań
przez podległych pracowników.
- Dyrektor reprezentuje pracodawcę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy i jest
zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników GOKiS.
- Dyrektor GOKiS powołuje i odwołuje Wójt gminy w drodze konkursu.
- Organizacja wewnętrzna GOKiS
- GOKiS jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy oraz ustawy o
organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Stwarza warunki sprzyjające
kształtowaniu się odpowiednich stosunków w pracy i zasad współżycia społecznego.
- W celu wykonywania zasad statutowych Dyrektor przydziela obowiązki do realizacji
w zakresie ustalonym Regulaminem.
- Prowadzenie własnej rachunkowości przez Głównego księgowego zatrudnianego przez Dyrektora ośrodka zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o rachunkowości.
- W GOKiS istnieją następujące stanowiska pracy:
- Dyrektor
- Instruktor kulturalno-oświatowy
- Główny księgowy
- Sprzątaczka
- Instruktorzy poszczególnych działalności ośrodka zatrudniani na umowę zlecenie
- Ośrodek realizuje swoje zadania również w oparciu o osoby zatrudnione na podstawie umowy zlecenia i umowy o dzieło oraz umów zawieranych z zespołami i wykonawcami poszczególnych zadań.
- Dyrektor Ośrodka może powołać stale lub doraźne komisje do opracowania i wykonania określonych zadań, np. komisja przetargowa, inwentaryzacyjna, konkursowa, itp.
- Pracownicy ponoszą odpowiedzialność za powierzony im zakres obowiązków
bezpośrednio przed Dyrektorem. Podczas nieobecności wzajemnie się zastępują
realizując całość podzielonych zadań.
- Zakres czynności dla poszczególnych pracowników GOKiS ustala Dyrektor.
- Do podstawowych funkcji Dyrektora należy :
- przygotowanie planu działania GOKiS,
- Realizowanie polityki kadrowej,
- merytoryczny nadzór nad działalnością GOKiS,
- zarządzanie mieniem GOKiS,
- prowadzenie niezbędnych inwestycji i remontów,
- reprezentowanie instytucji na zewnątrz,
- podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach dotyczących GOKiS,
- decydowanie o celowości wydatków i zarządzanie wypłat w ramach zatwierdzonego budżetu
- dyrektor ponosi odpowiedzialność za gospodarkę finansową w GOKiS,
- dyrektor spełnia wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii dla stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe w tym dofinansowanie zakupu okularów korygujących wzrok do pracy przy monitorze ekranowym w sytuacji gdy badania profilaktyczne spowodują konieczność stosowania ich podczas pracy przy monitorach.
- W celu zapewnienia prawidłowej pracy GOKiS Dyrektor uprawniony jest do wydawania
następujących aktów prawnych :
-zarządzenia- regulujące sprawy związane z organizacją i trybem pracy GOKiS,
-pisma ogólne o charakterze informacyjnym, kierowane do ogółu pracowników.
- Do zadań ze strony Urzędu Gminy należy :
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
zgodnie z planem finansowym uwzględniając maksymalny poziom zaciągniętych
zobowiązań do wysokości wynikającej z różnicy planowanych wydatków,
pomniejszonych o wydatki na wynagrodzenia oraz obligatoryjne naliczanie
pochodnych od wynagrodzeń,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów
dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w zakresie
określonym w art. 35 ust. 1,3,4 i 5 ustawy o finansach publicznych,
- Do zadań instruktorów należy:
- rzetelna realizacja zadań wynikających z planu pracy GOKiS,
- organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i wychowania przez sztukę,
- stwarzanie warunków do amatorskiego ruchu artystycznego, kół i klubów
zainteresowań, sekcji i zespołów,
- organizowanie spektakli, koncertów, wystaw, odczytów, imprez artystycznych,
rozrywkowych i turystycznych,
- organizowanie imprez sportowych, turniejów, zawodów,
- prowadzenie działalności wydawniczej i promocyjnej,
- prowadzenie kursów języków obcych oraz nauki gry na instrumentach wg. potrzeb,
- koordynacja działalności na terenie gminy w zakresie organizacji imprez
artystycznych i sportowych,
- współdziałanie z instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie
zaspokajania potrzeb kulturalnych i sportowych mieszkańców,
- organizowanie działalności rozrywkowo-rekreacyjnej,
- prowadzenie współpracy kulturalnej za granicą,
- współpraca z mediami w zakresie przygotowania informacji o imprezach
organizowanych przez GOKiS,
- dokumentowanie działalności GOKiS – prowadzenie kronik
- Postanowienia końcowe
1.Regulamin organizacyjny łącznie ze Statutem GOKiS stanowią całość przepisów
i postanowień regulujących organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres
działania o ile później wprowadzone przepisy nie będą stanowić inaczej.
2.Regulamin jest podstawą do wyznaczania zakresu obowiązków dla
pracowników GOKiS.
3.Wszyscy zatrudnieni, którzy z tytułu czynności zawodowych mają powierzone
mienie GOKiS są odpowiedzialni materialnie.
4.Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.